super awesome
sweet owner

aaauuuummmm



Diaries Owner stolen Stuff

hello peeps ! welcome to my super awesome:D


Bigfoots!



FLY ( ! )

twitter @ sharifahpnabila
Facebook: bellaa's yaww
Owner: ZAIRA
Others:   


Peluang hidup ke dua



*assalammuaikum dan salam 1 malaysia.
(ecehh macam nak berucap pulak)
YA ALLAH kepada mu aku bersyukur kerana aku maseh berada lagi di dunia ini,peluang ini akan ku gunakan sebaik mungkin.Aku akan sentiasa bersyukur apa yang ada,YA ALLAH terima kasih kerana engkau lahirkan perasaan sayang dan kasih kepada kaum adam dan hawa ini.

*FLASHBACK
Tanggal  08.06.2010 telah berlakunya kemalangan ke atas diri ku kemungkinan boleh membawa maut.Aku telah terjatuh di sebabkan  lantai licin dan basah ,aku yang dari atas meneruni tangga dengan secara berlari (mungkin, tidak berapa ingat) tiba-tiba aku padam,dalam aku padam aku telah berada di dalam mimpi tragedi kemalangan abang aku yang berlaku semalamnya .
Tiba-tiba aku tersedar dari tidur panjang ku(bagi aku) aku sedar ,aku cakap :ma akmal excident ,mama:mama menunjuk ke arah sebelah kanan aku ,aku agak terkejut ,setelah aku bangun aku berkata di dalam hati : ehh kenapa rumah ini nampak macam besar dari sebelumnya ,aku menjadi bingung .
Lalu aku merasa kepala aku sakit sangat,seperti terhentak kuat gila, menurut cerita bieha aku telah terhentak kuat sekali  sampai berdarah tetapi tidak banyak sangat.Dari aku terjaga mereka takut aku hilang ingatan disebabkan itu mereka tanya aku siapa ini ? siapa ini? Yang berada di depan mata aku.
Setelah beberapa  minit ,mama mengajak aku pergi ke hospital,setiba di hospital aku telah di sambut oleh jururawat pada masa itu kepala aku sakit seperti nak meletup ,apakan daya aku tidak dapat melawan sakit ini terus pergi wad kecemasan .Mama masa itu pergi letak kereta di parking  kemudian mama cerita dekat nurse (mungkin) .
Nurse suruh aku baring atas katil di wad kecemasan ,dia cucuk jarum di tangan aku dan masukkan ubat tahan sakit ,ubat itu mengantuk agaknya sebab dalam beberapa minit aku tidak sedarkan diri,Semasa di atas katil aku mengiring kan kepala sebab tempat yang terhentak kuat itu sebelah kanan belakang .
Kemudian nurse membawa aku ke bilik x-ray untuk scan kepala aku ,dengan baring kepala menyenget ,ini x-ray khas untuk scan kepala ,dan anggota badan bukan scan tulang tau,dalam keadaan sedar diri ,berapa orang nurse telah mengangkat aku untuk di alihkan ke atas katil untuk di x-ray.ADUIIII apa lah ‘nurse ini dia pegi tegakkan kepala aku dah lah sakit ,sabar je lah, sebelum hendak buat scan itu dia suruh aku tutup mata ,yelah nanti terkena pancaran di mata pulak kan,'nurse tu suruh aku tutup mata aku boleh tidur mungkin kesan dari ubat yang di masukkan nurse itu kut.
Setelah semua selesai ,pergi balik wad kecemasan,kemudian doktor mahumengecekimbasan scan yang telah di buat,masa itu aku dalam separuh sedar yang aku dengar aku telah mengalami GEGARAN OTAK  ya allah tapi dia bernaseb baik kerana tidak mengalami pendarahan darah dalam otak.ALMAHDULILAH. Beliau(aku) terpaksa di tahan untuk beberapa hari .
Bieha: aku call DIA bagi tahu kau excident
Aku: abis itu dia cakap apa?
Bieha: DIA diam je.
Aku bersyukur kerana aku tidak hilang ingatan ,kalau aku hilang ingat mungkin mengambil masa yang lama untuk mengingati semua,aku gembira kerana aku tidak hilang ingatan ,aku tidak lupa orang-orang aku sayang .Pada masa itu aku berkata kenapa aku tidak hilang ingatan sebab masa itu aku masih bergaduh dengan rakan aku sekarang sudah ok.
Di hospital tidur tidak lena kerana di sebabkan benjol yang besar membuatkan aku sukar tidur menyebabkan urat leher tegang  serta sukar untuk menoleh ke kanan da kiri sebab bila nak pandang kanan dan kiri aku menjadi pening.
Keesokkan hari ,ramai jugak melawat aku ,setiap orang yang melawat itu mesti mama aku cakap :kenal tak siapa ini? Huhh setiap orang pulak itu.emmm,kemudian petang sikit rakan aku datang terima kasih datang melawat,masa itu DIA tidak datang tapi aku tidak kisah mungkin ada sebab tertentu(tidak  ingat).Dia datang melawat aku pada aku sudah boleh pulang ke rumah masa itu perasaan suka ,gembira semua ada .Tapi tidak dapat layan dia sangat sebab tidak tahu nak cakap apa dengan kepala macam itu kan.
*Tetapi kesannya yang berlaku ke atas diri aku sehingga hari ini ,hanya aku sahaja yang tahu keluarga aku tidak tahu disebabkan itu aku sering di marahi,aku kekadang mudah lupa tentang apa yang di bualkan bila mereka cerita kembali baru aku ingat.
Akhir sekali ,aku nak cakap aku gembira dia di samping aku ,tanpa dia hidup aku tidak lengkap seperti bulan perlukan bintang untuk menyinari lagi malam,seperti  hujan perlukan matahari untuk mencerahkan kembali.
Bila aku menyayangi seseorang aku akan terlalu ambil berat pasal dia bukan menyebok tetapi ambil berat tentang keadaannya.kata terakhir saya terlalu sayangkan awak
DIA adalah Muhammad Hazmi Bin Lasimon